Direktlänk till inlägg 26 mars 2013
I mitt gestaltande examensarbete kommer jag att framställa en barnbok. Inspiration till innehållet har jag hämtat från min VFU-plats (praktikplats), både från barn och pedagoger. Jag har under mina VFU-perioder inte upplevt ett aktivt sätt att jobba med barnlitteratur. Det blir oftast en envägskommunikation från pedagog till barnen. Därför vill jag hitta ett sätt att göra det mer intressant och inspirera pedagoger och andra lärarstudenter till att bejaka sitt eget skapande som ett verktyg i verksamheten. Jag vill även få barnen att bli mer delaktiga och på så sätt skapa en gemensam miljö för lärande.
Frågor som präglar mitt arbete är följande: Vad kännetecknar en bra barnbok? Hur ska texten vara utformad? Vilket ämne skall den beröra?
Så har jag lämnat in min uppsats. Igår, med två minuters marginal, lade jag fyra stycken exemplar plus utskriven blogg i lådan på HDK. Jag kände mig så lättad! Det var som att jag kom tillbaka till livet, efter att ha varit instängd rent bok...
Har just kommit i kontakt med Gore som innebär (vad jag nu har förstått) bilder och filmer som är ocensurerade och på riktigt. Flashback beskriver det som "morbid dokumentation och ocensurerade nyhetsbilder". Flashback lägger också upp olika länkar t...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
|||||||
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|||
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
|||
25 |
26 | 27 | 28 | 29 |
30 |
31 |
|||
|