Alla inlägg den 10 april 2013

Av Disa - 10 april 2013 22:53


Så en veckoreflektion.




Hur har veckan varit? Jag känner mig en aning förvirrad. Vad är det jag gör? Vad är det jag prövar? Vilket syfte har de bilder jag gör?




Jag pendlar mellan att rita så äckliga bilder att jag knappt vill titta på dem och att rita söta ugglor. Det är som att jag behöver väga upp allt äckel med något gulligt. Något sött. Varför är det så? Är det så vi är skapade, vi människor? Om man störs i sin harmoni, måste man till slut hitta något som återskapar balansen. Kanske är det så? 


             




Jag fick för ett tag sen en kommentar under en av mina bilder som löd "Min hjärna kan inte förstå att det är en tjej som har gjort det här", vilket jag började fundera över och gjorde att jag ville fördjupa mig i det lite ytterligare. Varför skulle inte en tjej kunna göra fula och äckliga figurer? Varför är det svårt att förstå att en tjej HAR gjort det? Och varför ens fokusera på om det är en kille eller tjej. Det är ju väldigt, väldigt oväsentligt.




Så, var står jag?




Den här veckan har gått till att testa mina nyinköpta Promarkers eftersom jag känner mig väldigt ny på det. Jag köpte även ett block med papper som är avsedda för just dessa. Men jag har även prövat på skisspapper, vilket var ganska kul att rita på, eftersom det sög åt sig färgen väldigt mycket! 


Det jag känner att jag parallellt behöver med ritandet är att hitta konstnärer som gör liknande konst. Om det är någon som har några tips så är de mer än välkomna! Jag tänkte också leta på internet och hoppas på att jag hittar många intressanta konstnärer som jag kan skriva om här och som kan inspirera mig!

Presentation


I denna blogg skriver jag om mitt gestaltande examensarbete - att göra en barnbok.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards